Related Posts with Thumbnails

Forma aşkı ve para

1 Aralık 2010 Çarşamba

Dünya üzerinde futbol aşkı olan her taraftar desteklediği takımının forma aşkı için oynayan oyunculardan kurulu olmasını ister. Barcelona'yı Barcelona yapan hayranlıkla izleten unsurlardan birisi de oyuncu kadrosunun formaya ve takıma olan saygısıdır. Kariyerinin başında 10 yıllık kupa kazanan oyuncuların daha fazla para kazanmak için oynamadığı, savaşmadığı aşikar. Para futbolda söz sahibi olmaya başladığından bu yana hatta büyük patron olduğundan bu yana futbol takımlarının kadroları taraftar gözünde ikiye ayrılır. Para için oynayanlar, takım için oynayanlar. Paranın forma aşkını bitirdiğini düşünüyorsanız yalnız değilsiniz. Carlos Tevez de sizinle aynı fikirde. Hatta bu duruma o kadar içerlemiş ki futbolu bırakmayı düşündüğünü de ifade ediyor.  ''Daha fazla futbol oynamak istemiyorum. Futboldan da futboldaki insanlardan da bıktım. Ciddiyim, futbol artık sadece para için oynanıyor ve bu benim hoşuma gitmiyor. Etrafta çok genç futbolculara menajerlik yapan birçok kişi var. Bu genç oyuncuların şampiyonluklar kazanmakla ilgilenmemeleri berbat bir şey. Sadece parayı istiyorlar'' Futbol piyasasında çok sayıda ''eğitimsiz kötü adam'' var. Bugünlerde futbol piyasası kötü adamlarla dolu ve onlarla mücadele etmeniz gerekiyor. Ben bundan da bıktım. Avrupa'da 3-4 yıl daha oynar sonra giderim'' ''Bugünkü genç futbolcuların hiç eğitimi yok, bu yüzden onları dinlemek istemiyorum. Boca Juniors'da oynarken Martin Palermo ya da Juan Roman Riquelme konuştuğunda onları dinlerdim. Bu yüzden genç bir futbolcu gelip Neden böyle yaptın dediğinde ona yumruk atmak istiyorum. Çünkü benim kariyerimde 13 kupa var''  Carlos Tevez İngiltere'de golcülüğü ile saygı duyulan bir isim. Mancini'nin sistemini onun üzerine kurması da ütopya değil. Tevez City'de haftalık 145 bin sterlin alıyor.  City gibi futbolcuların değerinden 4-5 kat fazla kazandığı. Yaya Toure'yi İngiltere'nin gelmiş geçmiş en çok kazanan oyuncusu yapan bir kulübün oyuncusu olan Tevez'in United'dan kaçma nedeni forma şansı bulamamasıydı. Bu Arjantinli'nin samimi açıklamaları bir yana futbol oynamaktan zevk aldığını attığı gollere bir çocuk gibi sevinmesinden bile anlayabilirsiniz.  Öte yandan altını çizdiği gerçekleri Ülkemiz şartlarına göre yorumlamak trajik sonuçlar doğurabilir. Tevez'in şikayet ettiği gençler para kazanırken kendilerini de geliştiriyor. Ne yazık ki ülkemizde biraz sivrilen bir genç oyuncu ise kişisel gelişimini durduruyor ve kendisini bulutların üzerinde görüyor. Tevez'in forma aşkı, futbol sevgisi düşünceleri çok kutsal ancak ülkemizdeki örnekler forma aşkı ile oynasa ne olur ? Cevap basit: Yıllık en az 2 milyon euro garanti para !

1 yorum:

Sıradan Biri dedi ki...

Tevez yetenek ve yürek olarak çok iyi.
Umarım city ile de kupa kazanır.
City çok pahalı takım, ama Tevez'i çekin muhtemelen normal bir takım olur.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP