Related Posts with Thumbnails

Futboldan para kazananlar

6 Ekim 2010 Çarşamba

Her ülkede olduğu gibi ligimizde de sıkça karşılaştığımız durumlardan biri maç sonu oyuncuların açıklamalarıdır. Genelde açıklamaları yapan oyuncular maçın gündem oyuncuları olur. Bu oyuncular çoğu kez; gol atan, attıran, kaçıran yada sakatlanan, kırmızı kart gören oyunculardan seçilir. Bu açıklamalardan birisi de futbolcuların maç sonunda ''Neticede rakip bile olsa o arkadaş da futboldan para kazanıyor'' diyerek maç içinde yapılan faulleri, sert hareketleri yumuşak sözlerle ifade etmesidir. Ben Türk futbolcuların açıklamalarını samimi buluyorum çünkü içinde duygusallık olduğuna inanıyorum. Avrupa arenalarına baktığımızda ise çok sayıda ''kasap'' denilecek oyuncu göze çarpıyor. Van Bommel, Materazzi gibi arıza örnekler çok. Dünya kupasında Xabi Alonso'ya attığı uçan tekme ile gündeme gelen De Jong, kupa sonrası ''Pişman değilim'' diyerek karakterini de ortaya koymuştu. Haftasonu oynanan ve City'nin 2-1 kazandığı Manchester City-Newcastle United maçında Nigel De Jong öyle bir sert hareket yaptı ki, Hatem Ben Arfa'nın sol ayağını kırdı. Yaptığı yanına kâr kaldı mı? Maalesef ihraç bile almadı ve müsabakayı tamamladı. Newcastle, federasyona başvurarak bu hareketin cezasız kalmasına olan tepkisini dile getirdi. Hatem Ben Arfa Tunus asıllı bir Fransız ve kariyerinde ilk kez ülke dışına çıkmıştı. Oynadığı 4.resmi maçta başına bu olay geldi. 23 yaşında gencecik bir oyuncunun futbol hayatına böyle bir tekme atan adam De Jong ise ülkesi dışında Almanya deneyimi de yaşayan bir oyuncu. Hollanda, Almanya, İngiltere kültürlerine sahip, Dünya kupası finalinde boy göstermiş bir oyuncu. De Jong da futboldan para kazanıyor, tıpkı sol ayağını kırdığı Ben Arfa gibi. ''Ben Arfa'nın ayağını kırdım pişman değilim'' açıklaması De Jong'dan beklentilerim arasında. Bu hareket sonrası kırmızı kart bir yana sarı kart bile görmemesi onu daha da aktifleştirdi ve saha içinde kamikazelik yapmaya devam etti. Roberto Mancini City'de birşeyleri değiştirmek istiyorsa Nigel De Jong'dan başlamalı, bu ahlaka sahip bir oyuncu futbola yakışmıyor ve bu oyuncunun futboldan kazandığı para, güzel oyuna atılan tekmelerden başka bir anlam ifade etmiyor.

0 yorum:

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP