Related Posts with Thumbnails

Dünya Kupası ve Fransa

19 Haziran 2010 Cumartesi




Fransa 1998'de kendi ülkesinde dünya şampiyonu olduktan sonraki ilk resmi turnuvada da Avrupa şampiyonu olunca artık günümüzün İspanyası payesi verildi. Ancak son şampiyon 2002 Dünya kupasına geldiğinde ise tüm dünya şok oldu çünkü Fransa kupadan 2 mağlubiyet 1 beraberlik alarak elenmiş hatta yediği 3 gole karşın gol dahi atamamıştı. İngiltere gol kralı Henry ile İtalya gol kralı Trezeguet'e sahip ve gol atamamış bu takım hala akıllarda. 2006'ya gelindiğinde ise Fransa finalde! hemde İspanya, Brezilya ve Portekiz gibi farklı ve çeşitli futbol ekollerini geride bırakarak. Hoş finalde kaybettiği italya'nın da muhteşem olduğunu söyleyemeyiz. 2010 dünya kupasında da Fransa'nın laneti sürüyor.Huylu huyundan vazgeçmez durumu bir bakıma. Bu lanetin İrlanda ile ilgisi yok yani en azından direkt olarak ilgisi yok zira Fransa'nın ulusal takımının tarihsel gelişimi bu şekilde yürüyor. Bunun yanı sıra dikkatinizi çekmek istediğim iki nokta var.Birincisi şu:Fransa, İtalya 90'da elemeleri geçemedi. ABD 94'te elemeleri geçemedi.Kendi ülkesinde düzenlenen Fransa 98'de şampiyon oldu. Kore 2002'de gol atamadan ilk turda elendi. 2006 Almanya'da finalde kaybetti. Ve 2010 Güney Afrika'da aslında Fransızların son 10 yılda yaptıklarından farklı bir şey yok ortada. Bu takım her zaman inişli çıkışlı, hiç hoşlanmasam da biraz da lobi gücüyle var olagelmiş zaten. İkinci nokta ise kaliteli oyuncularla final yolunda geride kalmayı açıklıyor ki o noktanın adı Zidane. 80-90 doğumlu çocukların Maradonası Pelesi oldu. Fransa direksiyonsuz yani Zidane gibi bir kaptan yok. Uğur Meleke'nin deyimiyle Dümemech bu takıma dümen bile olamaz. Aime Jacquet'nin takıma verdikleri.. en iyi dönemlerinde Vieira, Makalele, Zidane, Blanc, Desailly gibi jenerasyon ve benzeri şerh noktaları da söz konusu, ancak Fransa'nın doğasında bir istikrarsızlık var buna birde son yıllarında yön duygularını kaybetmelerini eklersek yani Zidane gibi bir lider bir kaptanları olmadığı için futbola kazandırdıkları tek şey: Anti-futbol duygusu. Domenech gibi mutsuz-amaçsız bir teknik adamla yeterince sıkıcı görüntü vermeleri de zaten bir anti-sempati noktası. Fransızların sahip olduğu oyunculara sahip Dünya ve Avrupa şampiyonu bir takımı izleyen hangi izleyici futbola karşı iştahlanabilir ?



0 yorum:

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP